Saturday, July 24, 2010

Fanatik Buzz Lightyear



Kalau dah minat tu...macam-macam hal. Kali ni aku nak bercerita pasal Toy Story. Cerita ni memang ramai peminatnya... bukan hanya minat nak tengok wayang ke DVD ke tapi minat jugak dengan barangan permainannya.



Woody, Buzz, Jessie dan kawan2 kini kembali di dalam TOY STORY 3. Cerita ni dah lama ditayangkan di panggung... cuma aku baru terfikir nak buat entry pasal ni... Andy sekarang dah besar dan akan memasuki kolej. Dia terpaksa meninggalkan barang2 mainannya. Kisah pengembaraan bermula apabila barang2 mainan Andy yang sepatutnya di simpan di loteng rumah secara tidak sengaja didermakan ke Sunnyside Daycare Center dan menjadi bahan permainan kanak2 di situ... Kemunculan watak Lotso Bear menambahkan lagi aksi dalam filem tu. Memang seronoklah menonton... babak yang menyentuh hati pun ada. Bila tengok cerita ni teringat balik kepada barang mainan anak2 kita. Walaupun cerita kartun tapi ada realitinya terutamanya mainan yang habis dikerjakan budak2...



Tapi nampaknya populariti Buzz Lightyear lagi menyerlah daripada heronya Woody. Bukan tak minat Woody tapi mungkin wataknya biasa jika dibandingkan dengan Buzz yang lebih 'adventurous'.

Anak2ku tidak terkecuali.... Ingatkan nak suruh Aufa beli Latso sebab bearnya berbau wangi macam strawberi sama macam dalam filem tu tapi dia watak jahat la pulak.... So, pujuk Aufa beli Jessie, tapi tetap nak Buzz Lightyear jugak... Ini Aufa dengan Buzz Lightyearnya yang baru walaupun yang lama dah ada.

 
Tidak cukup dengan itu, adikku Dhiaaul Amal yang nak SPM tahun ni pun....sama jugak!! Tapi dia beli yang hebat sikit la... yang ada suara punya, Buzz Lightyear Movie Collection;

                                                                                 
Tengok tu...bukan baca buku, dok study pasal Buzz Lightyear la pulak....


Tapi...yang ni lagi teruk....dah besar pun minat jugak.....


Nama dia ni sebenarnya Steve Bolton, 26. Tapi sebab nak membuktikan yang dia ni peminat setia Toy Story, dia sanggup pergi ubah nama dia kepada Buzz Lightyear secara rasminya.












Menurut Newslite.tv, mekanik dari West Bromwich ini berkata dia amat menyukai dua filem Toy Story yang terdahulu dan ingin melakukan sesuatu yang istimewa di majlis pelancaran Toy Story 3.







Dia juga menukarkan namanya pada kredit kad, pasport dan bil2.










Inilah yang dikatakan peminat fanatik.

Pelik kan?! Credit to Newslite.tv....

1 comment:

  1. haha.. cute..
    but unfortunately i didnt watch toy story 3 =/

    ReplyDelete