Saturday, August 7, 2010

Kami Menang!!

Happy sungguh hari ni......benda yang tak dirancang tiba2 berakhir dengan penuh kepuasan dan kegembiraan. Dah lebih kurang seminggu berlangsungnya Ekspo Hartanah PKNS di SACC Mall, tapi kami tak berkesempatan pun nak singgah....lagipun bukannya ada duit berkepok2 untuk beli hartanah ni... Tapi petang tadi aku terima panggilan dari adikku Wahdi. Dia ajak aku join pertandingan melukis poster berkeluarga sempena ekspo tu. Yang kalutnya dia call lagi 15 minit nak mula. Aduh....macamana ni, sempat ke?!
Kami pun terus bersiap dan bertolak ke SACC Mall. Handphone asyik berdering, Wahdi call tanya kami kat mana sebab nama dah dipanggil, takut disqualify pulak sebab bilangan kumpulan terhad kepada 5 sahaja. Dengan terkocoh2 aku menarik tangan anak2 sebaik kereta hubby berhenti depan SACC. Alhamdulillah...pertandingan baru je bermula dan masih ada tempat untuk kami. Dengan takde briefing aku mula cari idea...tapi susahnya nak pikir masa kelam kabut macam tu. Anak2...apalah yang diorang boleh pikir selain menurut aje. Kami pun mulalah melukis, masa diberikan 1 jam. Mama lukis satu...Farhat lukis satu... Aufa ngan Nurin tolong warnakan.
Nurin tengah mewarna. Ayah sempat jenguk sekejap aje sebab kena balik kedai, ada customer...
Aufa pun nak warna jugak...

Dekat2 nak habis masa...tinggal aku sorang aje yang dok melukis sebab budak2 dah sibuk kejar badut minta belon...haru sungguh....Mujur Dhiaa datang tolong sikit2 sebab penganjur kata boleh memandangkan aku tinggal keseorangan masa tu. Selesai melukis, penganjur minta seorang wakil untuk buat presentation. Aku segan la pulak nak berucap2 ni, so aku suruh Farhat aje berucap, nasib baik dia nak dan betul2 sporting la....
Farhat tengah buat presentation...
Posing sebelum pengumuman pemenang...
Aufa tak nak letak poster ni...jenuh kena pujuk...

Tiba masanya mengumumkan pemenang. Kami rilek je sebab tengok presentation orang lain macam best aje..tapi tiba2 nama kami diumum tempat kedua. Terkejut jugaklah sebab tak sangka boleh menang...ingatkan saguhati aje.
Yippie...kami menang.....

Wahdi and the gang pulak dapat 1st prize. Tapi diorang ni memang tak heranlah sebab masing2 memang suka melukis, Wahdi, Amal Hayati n Haikal dan Amal Ruhi....
Wahdi n d' Gang...mana aci, diorang besar2, Haikal aje kecik sorang....

Memang enjoy sangat... budak2 pun happy dapat hamper. Nampaknya kami rembat dua2 hadiah utama...jangan marah ye.....hehehe...
posing sebelum balik....
Sempat berposing dengan Upin...
Kat umah posing lagi.....

Syukur....dengan apa yang Allah berikan. Semoga lain kali berpeluang lagi....

No comments:

Post a Comment